Explorers & Wilde vaart

Explorers & wilde vaart zijn jongeren van 15 tot 18 jaar en verzinnen en organiseren hun activiteiten zelf en organiseren zelfs hun eigen zomerkamp (expeditie). Je moet samenwerken, luisteren, praten en beslissingen nemen. Ook zijn er diverse buitenlandse activiteiten. Zo leer je over alle culturen in de wereld, je bent tenslotte lid van een internationale vereniging. De begeleiding motiveert, inspireert en ondersteunt de explorers & wilde vaart waar nodig, maar het meeste doen ze zelf.

Explorers

Bij de explorers krijg je steeds meer ruimte om zelf je talenten te ontwikkelen. Je bepaalt je eigen avontuur en maakt zelf plannen, natuurlijk in samenwerking met de andere jongeren in je groep.

Maandag van 19.00 tot 21.00 uur, locatie De Boelenbeem

explorers@scoutingnederweert.nl

Koen, Annemieke (teamleidster), Danny. Niet op de foto: John

Maandag van 19.00 tot 21.00 uur, locatie De Boelenbeem

explorers@scoutingnederweert.nl

Beleiding:
Koen, Annemieke (teamleidster), Danny. Niet op de foto: John

Wilde vaart

De wilde vaart zoeken hun uitdaging en beleving op en om het water. Zo ga je zeilen op de Maasplassen in Roermond, maar ook organiseer je activiteiten waarbij je uitdagende bouwwerken maakt of avontuurlijke routetechnieken gebruikt. Daarnaast kun jij je steentje bijdragen aan een waanzinnig zomerkamp met een spectaculaire hike vol plezier en vermaak. Tijdens de winter leer je veel over het onderhoud aan de zeilboten. Samen met de wilde vaart en de loodsen ga je aan de slag om de boten weer vaarklaar te maken.

Winterseizoen: zaterdag van 10:00 tot 14:00 uur, locatie Thuishaven

Zomerseizoen: zaterdag van 9:30 tot 16:00 uur, locatie Thuishaven / Maasplassen in Roermond.

wildevaart@scoutingnederweert.nl

Carlo, Martijn (teamleider), Boudewijn, Loek. Niet op de foto: Julia