Vacatures Leiding

Bij Scouting Nederweert maak jij het avontuur mogelijk! Je helpt kinderen en/of jongeren zichzelf te ontwikkelen. Op een speelse en avontuurlijke manier leer jij kinderen verantwoordelijk te dragen. Samen met je team geef je leiding aan de speltak en organiseer en evalueer je de wekelijkse bijeenkomsten. Ook zorg je samen met het team voor een onvergetelijke afsluiting van het scoutingseizoen door middel van een weekend- of zomerkamp.

Scouting is: samenwerken, ervaring opdoen, kinderen zien ontwikkelen, avonturen beleven, uitdagingen aangaan, genieten van het buitenleven, gezellig samenzijn en respect hebben voor elkaar. Heb je interesse in één van deze functies, neem dan contact op met onze groepsbegeleiding Bernike via groepsbegeleiding@scoutingnederweert.nl. Voor de volgende speltakken zijn we op zoek naar

Leiding

• Scouts
    • Leeftijdsgroep: 11 tot 15 jaar
    • Tijdsinvestering: 3 à 4 uur per week
    • Bijeenkomst op vrijdagavond
    • Wij zoeken mannelijke & vrouwelijke leiding
    • De scouts spelen leuke activiteiten en houden zich bezig met uitdagende scoutingtechnieken zoals vuur maken, een kunstwerk pionieren en het lopen van een zelfgemaakte tocht. Uitdaging en samenwerking is bij deze speltak belangrijk. Leren doen leden hier niet alleen, maar van de leiding maar ook van de andere (oudere) leden.
  • Waterscouts
    • Leeftijdsgroep: 11 tot 15 jaar
    • Tijdsinvestering: Zomer 9 uur per week, winter 5 uur per week
    • Bijeenkomst op zaterdag: Zomer hele dag zeilen in Roermond
    • Wij zoeken vrouwelijke leiding
    • De waterscouts zijn in de zomer veel op het water te vinden. Zeilen, roeien en wrikken doen ze in lelievletten maar ook zwemmen of andere vaartuigen proberen vinden ze een uitdaging. Tijdens het winterseizoen worden de boten opgeknapt voor het nieuwe zeilseizoen afgewisseld met andere programma’s, zoals het doen van uitstapjes, het spelen van analoge spellen en het oefenen van uitdagende scoutingtechnieken. Zeilervaring is fijn, maar geen must, dit kun je al doende leren.
  • Teamleider Waterscouts

Als teamleider van de waterscouts geef je richting aan het leidingteam. Samen met het leidingteam maak je het programma en verdeel je het organiseren van de bijeenkomsten.
Je onderhoudt het contact met ouders en brengt ze op de hoogte van het programma. Als teamleider stimuleer je de ontwikkeling van zowel jeugdleden als leiding uit je team.

•          Leeftijdsgroep: 11 tot 15 jaar
  •          Tijdsinvestering: Zomer 10 uur per week, winter 6 uur per week
  •          Bijeenkomst op zaterdag: Zomer hele dag zeilen in Roermond

Bekijk ook de vacatures rondom het bestuur, stichting en de vacatures bij de ‘hand-en-spandiensten’.