Vacatures Bestuur

Groepsbegeleiding                                                                                                                                                                                                           Tijdsinvestering: circa 4 uur per week
Als groepsbegeleider ben je goed op de hoogte van wat er onder vrijwilligers leeft en ben je alert op ontwikkelingen op het gebied van vrijwilligerswerk. Je bent begeleider en coach van de leidingteams als het gaat om het reilen en zeilen van de speltakken. De groepsbegeleider houdt zich bezig met de werving van nieuwe leiding en de bezetting van de teams, maar is er ook om de relaties met de leidinggevenden in goede banen te leiden en in te grijpen als zaken niet lekker lopen. Je zit in het groepsbestuur en onderhoudt de contacten tussen het bestuur, de praktijkbegeleider en de leidingteams.

Praktijkbegeleiding
                                                                                                                                                                                                          Tijdsinvestering: circa 4 uur per week
De praktijkbegeleider stimuleert leiding om aan kwalificaties te voldoen die zij nodig hebben om het Scoutingspel goed te kunnen spelen. Samen met het individu wordt gekeken welke competenties hij of zij al heeft en wat nog nodig is om een (deel)kwalificatie te behalen. De praktijkbegeleider adviseert het verenigingsbestuur bij het nemen van beslissingen ten aanzien van trainingen en workshops. Dit alles in nauwe samenwerking met het individu en de groepsbegleiding.

Oudervertegenwoordiging groepsraad                                                                                                                                                                         Tijdsinvestering: circa 3 uur per kwartaal
Als oudervertegenwoordiging vertegenwoordig je een leeftijdsgroep in de groepsraad. Op dit moment ontbreekt een oudervertegenwoordiger van de (water)explorers in de groepsraad. In een groepsraad worden de belangrijkste besluiten van de groepsvereniging genomen. De groepsraad vindt 4 keer per jaar plaats en bestaat uit alle kaderleden van Scouting Nederweert en uit één vertegenwoordiger van iedere speltak. Tot en met de (water)explorers is dit een ouder van een lid.

Geïnteresseerd in één van deze vacatures? Neem dan contact op met onze voorzitter Stefan van Nierop via bestuur@scoutingnederweert.nl

Bekijk ook de vacatures rondom de stichting, leiding en de vacatures bij de ‘hand-en-spandiensten’.