Ontdek Scouting Nederweert

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Al vanaf 4 jaar is er bij Scouting Nederweert veel te beleven, binnen en buiten, op het water en op het land. Samen met je nieuwe vrienden doe je bij Scouting supergave dingen. Ga samen naar buiten, leer kanoën of zeilen, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje, doe spellen die net even anders zijn en ontdek de wereld om je heen. Tijdens al die avonturen is het enorm gezellig en leer je ook om samen te werken.

Uitdaging

Samenwerken, zelfstandigheid, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving leer je allemaal binnen Scouting Nederweert. Tijdens de bijeenkomsten doe je veel verschillende activiteiten en daardoor leer je allerlei vaardigheden. Om de kwaliteit in de activiteiten te brengen, zijn deze gebaseerd op de zogenaamde spelvisie van Scouting Nederland (SCOUTS = Samen, Code, Outdoor, Uitdaging, Team, Spel). Voor de variatie in de activiteiten werken we met zogenaamde activiteitengebieden. Elk activiteitengebied bestaat uit een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen. De indeling in de activiteitengebieden is voor iedere speltak gelijk, maar er zit een opbouw in van jong tot oud, waarmee precies wordt aangesloten bij jouw ontwikkeling (doorlopende leerlijn). Bovendien neemt de begeleiding af en de zelfstandigheid toe naarmate je ouder wordt! Dit alles biedt jou de garantie voor jarenlang uitdagende activiteiten.

Van bever tot roverscout, op het land én op het water

Scouting Nederweert is voor iedereen. We zijn er voor meiden en jongens, jong en oud, arm en rijk, dik en dun, iedereen! Diversiteit vinden we belangrijk. Iedereen kan meedoen aan het scoutingspel. We hebben zowel land- als waterscouting en werken hier met verschillende leeftijdsgroepen, die speltakken worden genoemd.

Ben je enthousiast geworden en wil je jeugdlid of vrijwilliger worden bij Scouting? Ga dan naar onze contactpagina.